středa 1. srpna 2012

El Diablo


Brian Azzarello & Danijel Žeželj

 
„Jmenuji se Mojžíš Kamínek. Přestože jsem zabíjel, nejsem vrah. Je to už dávno, v těch dobách jsem byl někdo úplně jiný. Teď jsem ale šerifem a udržuji pořádek. Mám krásnou ženu a město, které mě respektuje. Zkrátka život, jež miluji nadevše. Ten má pro mě tu nejvyšší cenu. Tak proč ho riskuji tím, že se napříč pouští honím za přízrakem?“

Příběh bývalého nájemného lovce lidí, nyní šerifa z maloměsta, který se vydává na hon za vraždícím pistolníkem, známým pod třas-v-kolenou-vzbuzující přezdívkou El Diablo. Zároveň se však sám stává lovenou zvěří, to když na něj ze skříně začnou vyskakovat po zuby ozbrojení kostlivci. Hrubozrnný western ve stylu Peckinpahových řezničin se silným dějem a vpravdě luxusním závěrem. Tohle rodeo není pro mladý.


Stokulový Brian Azzarello opět dokazuje, že je mistrem svého řemesla a že i z počátku zdánlivě banální zápletky dokáže vybrousit diamant s atmosférou, kterou jen tak nějaký nůž nerozkrájí. V čemž mu, více než obstojně, vypomáhá Danijel Žeželj, kreslíř se slovanskými kořeny, jehož vrstevnatou a robustní linku jsem si okamžitě zamiloval. Žeželj mě uhranul v jednom ze starších čísel Aarghu!, kde vyšel tiskem jeho kraťas Zabiják (důsledkem čehož jsem si sehnal právě El Diablo). A musím zmínit i luxusní obálky, které má na triku Tim Sale.


Takové komiksové Red Dead Redemption. Doporučuji číst se stéblem pšenice mezi zuby.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.