čtvrtek 20. září 2012

Filth and Loathing in EU

Je něco zkaženého v zemích Evropské unie. Přišel mi balíček z US se čtyřmi komiksovými sešity v nominální hodnotě 586 Kč. Na poštovném, poplatcích za DPH a služby spojené s vyřízením proclení jsem ale nechal o necelých 112% více. Jak je to možné? Inu, věčně nenažraná unie (a možná i apokalyptická finanční situace v Řecku).


Komiksy ze zámoří jsem objednával již dříve, ale nyní poprvé od loňské (duben 2011) změny zákona o DPH, kdy se snížila hranice bezdaňového limitu na zboží dovážené ze zemí mimo EU ze 150 EUR na současných 22 EUR (přičemž CLO se vyměřuje i nadále až od částky přesahující 150 EUR). Což je úplně k hovnu, protože i kdybych si objednal jeden sešit, tak s poštovným překročím onu hranici a už státu/EU cáluju 20% DPH + poplatky celnímu deklarantovi (v současnosti České poště) za vyřízení pohledávek spojených s celním řízením (a ne, do Prahy kvůli tomu pokaždé jezdit nebudu).

Rekapitulace:
  • 4 sešity  586,-
  • poštovné 331,- (což beru, ona ta přeprava zaoceánským parníkem není nikdy levná)
  • DPH 144,- (ať počítám, jak počítám, netuším, jak k této částce došli)
  • poplatek deklarantovi 180,-
     _____________________________
  • celkem 1241,-
za toto:

všechno NM, žádný salát :)
                                                               
Balíček byl odeslán 31. srpna z Texasu a domů mi dorazil 19. září (kupodivu stejného roku), co se týká doby přepravy, nemohu si, vzhledem k byrokratickému martýriu odehrávajícím se po přijetí zásilky českým celním úřadem, stěžovat. Tentokrát nebylo zbytí, komiksové sešity jsem MUSEL mít a na evropských aukčních portálech jsou dlouhodobě nedostupné. A také to byl praktický test fungování našich úřadů (trošku jsem doufal, že přimhouří oko a přihrajou mi to bez keců).
Tak kdybyste potřebovali něco z mimoEU zemí, spočtěte si dopředu výdaje, ostřížímu oku celníka neujde ani myš (pokud tedy zrovna nepašuje flašku neoznačené lihoviny).

1 komentář:

  1. Komiksy hlavně stahuju a řídím se heslem "Like it - buy it". Akorát u pár sérií kupuju každej book. Po zavedení toho pitomého cla jsem nákup z Ameriky omezil - když jsem něco chtěl a cena byla dobrá, objednal jsem z bookdepositary. Momentálně dosytosti využívám pobytu ve státech a objednávám z Amazonu (a děsím se toho, kolik budou až to budu posílat domů ^^)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.